Ignorantes, imbéciles y oscuros

"Sólo los ignorantes, los fieros y duros, imbéciles y oscuros no nos entienden, no." Esto dice la tercera estrofa de "Os pinos", cuyo canto será obligatorio en las escuelas gallegas si prospera la última ocurrencia del BNG. El Mundo denuncia hoy que dicha estrofa insulta sin rodeos a todos los que no entienden el gallego. Algunos medios gallegos ya se han rasgado las vestiduras, pero no por la nueva exigencia nacionalista del Bloque, sino por la denuncia de El Mundo.

El Xornal dedica su primera plana de la sección Galicia a la noticia de El Mundo, y le añade un artículo de opinión en el que se limita a calificar de "muy alucinante" la interpretación que hace el diario de Pedro Jota sobre la citada estrofa. Sin embargo, el Xornal no aclara cuál es la interpretación que considera correcta de esos versos.

Lo mismo hace la web nacionalista Vieiros, que califica la información de El Mundo de "paradoja" pero sin aportar otra interpretación. Algunos lectores de Vieiros se dejan de tapujos en los comentarios a la noticia y confirman la interpretación de El Mundo: "Pondal insulta (con razón) a aquellos que no entienden ni quieren entender nuestra (y su) lengua", afirma un lector que -esto sí que es una paradoja- escribe en portugués; "los gallegos, cualquier gallego, se niegue a conocer el gallego es una muestra de ignorancia y es propio de un imbécil", dice otro demostrado su amplio dominio del idioma.

Personalmente me siento complacido de que un medio nacional se haga eco de uno de los mayores errores que ha provocado el empeño de algunos por inventar una identidad gallega más bien artificial. En una sociedad democrática y tolerante, una letra así tendría que haber sido objeto de debate mucho antes, pero esto es lo que pasa cuando en una comunidad se instala el dogmatismo nacionalista: quien se atreva a discrepar se convierte en antiespañol, antigallego o anticatalán. Es el recurso de quienes carecen de razones y prefieren rebatir las discrepancias con descalificaciones.

No te pierdas las novedades y contenidos que te interesan. Recibe gratis el boletín diario en tu correo electrónico:

Comentarios:

  1. Drow_male

    Cuando salieron las elecciones gallegas, me imaginé que El Mundo o la COPE iban a decir algo de esta estrofa de 117 años:lol:

    Recuerdo que una profesora nos había mandado estudiarla, y que ella lo interpretaba como que llama imbéciles a los que «no entienden que tengamos un idioma propio», que los hay, y son muchos. No soy filólogo ni falta que me hace, y no sé cuáles eran las motivaciones para que este poeta escribiese así sus versos.

    http://es.wikipedia.org/wiki/Himno_de_Galicia#Letra

    Por si a alguien le interesa leer toda la letra, en la Wikipedia tienen 3 versiones del poema: el oficial, el original de 1890 y el español. La estrofa de la discordia:

    Los buenos y generosos
    nuestra voz entienden
    y con arrobo atienden
    a nuestro ronco son,
    Sólo los ignorantes
    y enfermizos y duros,
    imbéciles y oscuros
    no nos entienden, no.

    No me gustan los himnos. Ni el español ni el gallego, y las banderas tampoco me dicen mucho, quizá porque no soy nacionalista, ni patriota, si es que realmente existen diferencias. Respeto a quien se emocione escuchando la marcha real, pero a mí me dice más la 9ª de Beethoven (completa). Si el problema está en que los niños conozcan alguna pieza de poesía gallega, y ésta no gusta, se pueden encontrar miles de ejemplos en la obra de otros autores, como Rosalía de Castro, por ejemplo. Y que alguien se anime a ponerle una música solemne o algo, si es que realmente es necesario tener un himno / canción oficial autonómico, que lo dudo.

  2. El problema, Drow, es que esa estrofa no dice por ninguna parte que los imbéciles sean los que no entienden que tengamos un himno, sino los que «no nos entienden». Desde luego, son unos versos muy desafortunados. De hecho, durante muchos años se han cantado las dos primeras estrofas del himno. De un tiempo a esta parte se han empezado a cantar también la 3ª, que incluye esos insultos, y la 4ª, que es la que habla de la «nazón de Breogán». Era de esperar que ambas estrofas provocasen polémica, pues somos muchos los gallegos que no las compartimos.

    Creo que lo que deberían haber hecho es poner como himno de Galicia la Marcha del Antiguo Reino, que ésa sí que es tradicional y tiene un gran arraigo popular, aunque no tenga letra, y no inventarse un himno nuevo que tiene estrofas muy cuestionables y que no representa el sentir de gran número de gallegos.

  3. silvia

    varias preguntiñas, sabes portugués ou entendíchelo perfectamente porque sabes galego? es separatista por saber galego? cando escribiu Pondal ese poema que % da poboación galega non acostumaba a falar galego? dese % a cantos supostamente se instultaría nun hino no que se fala con piñeiros?
    Eu nese hino, que aprendín dentro da materia de língua galega nunha escola privada e relixiosa de mans de profesores alonxados do nacionalismo, sempre interpretei unha defensa dos galegos nun tempo ou tras séculos de desprezo, máis aló da defensa do idioma galego, como así tamén fixo por aqueles anos unha amiga do bardo, unha tal Rosalía de Castro.

    O artigo de El Mundo é puramente ridículo, a interpretación, a mistura dos temas que tenta relacionar e a guinda de chamarlle a Eduardo Pondal, Arturo. Que pouco seguen a saber de nós en Madrid!!

    Non agardo comprensión algunha do que tamén escribiu acerca de loas de Castelao a Stalin.

  4. Entonces no creo que pongan problemas para que los alumnos, tras cantar este himno, puedan escuchar -o entonar- el himno nacional del Reino de España

  5. Schwan

    Pues es lo suyo, después de tener muñecas que sólo vomitan en gallego (es que así da menos grima), lápidas en gallego para que los pobres difuntos descansen más en paz que los que las tienen en castellano; y sobre todo y fundamental para la vida de los gallegos: cambiar el huso horario para adaptarlo al de Portugal (y mientras Saramago defendiendo la unión de Portugal a España, ¿con qué huso horario?); pues lo normal era encontrarse con otras varias idioteces del nacionalismo más recalcitrante.

    Yo, Elentir, qué quieres que te diga: después de leer a Sabino Arana, icono de nacionalistas, llegué a la conclusión de que hay que estar muy ido de la azotea para compartir semejantes barbaridades. Y después de ver la actuación de los demás nacionalismos; ésta opinión se ha afianzado.

    Lo peor no es la letra del himno, que tiene ya unos pocos años. Lo peor es que hay idiotas que pretendan no dejarlo dormir en el recuerdo que es donde las cosas que nos producen vergüenza quisiéramos ver olvidadas.

    Pues no, Quintana nos ha dicho además que quiere que todos los niños gallegos «conozcan y sepan cantar» el himno, porque «su letra y su melodía es el compás que oficializa los sentimientos de Galicia como país». Y ha añadido: «La letra de Pondal expresa la lucha de un pueblo en defensa de su lengua y de su identidad. Es un lenguaje que agita el despertar de Galicia como nación. Por eso, mientras hay himno, habrá país».

    Y ahí ya lo entendí todo: si se acaba el «país» se acaba el nacionalismo. Y a ver dónde va éste señor a trabajar…

  6. Maquito

    Por aprender el himno, no pasa nada, es una poesía más. Pero luego hay que explicar su significado como dice Drow_male , sino cada niño entenderá lo que le parezca

    Las banderas son un invento al que le han trata do de poner connotaciones nacionalistas. Por ejemplo la franja de la bandera gallega se dice que es por el Miño cuando en realidad es la antigua bandera de A Coruña (por cierto, antes eran dos franjas en forma de X, pero debido a las similitudes con la de la armada rusa, se quitó una). Y la otra excusa es porque era la última bandera que veían los gallegos emigrantes, cuando también es mentira, porque la mayoría salieron por el puerto de Vigo y no del de Coruña, pero como se le ocurrió a Castelao, pues hay que aguantarse.

    Con la de España, pasa 3/4 de lo mismo. Debido a las confusiones de los barcos de la Armada Española ( la bandera era blanca con «aspas» rojas) a cierta distancia, debido a que había muchas de fondo blanco. Pues entonces Carlos III, decidió crear una nueva bandera que se diferenciase del resto de armadas, y se basó en la de Aragón.

    Los himnos y banderas sólo son símbolos, que cambian según los aires políticos, y no me parece bien que para crear ese «sentimiento nacional» que quieren los del BNG tengan que recurrir a estas artimañas. Ya nos han cambiado el gallego oficial, ahora modifican la enseñanza, luego querrán saber si todos los gallegos pensamos en gallego y nos exigirán que lo hagamos en el suyo, …

  7. Fui concebido en una ciudad madrileña que no era la capital. Mi madre me parió en una ciudad gallega. Allí pasé mi infancia que básicamente consistió, como la de cualquiera, en ir al colegio y hacer los deberes en casa. Los veranos los disfruté como un enano en las costas levantinas. Los mejores años de mi vida los pasé en Santiago y, sobre todo, en Madrid (capital). Ahora vivo en otra ciudad gallega.

    Que alguien me conteste a la siguiente pregunta: ¿De dónde debo sentirme?

    – ¿De donde me concibieron? Me parece estúpido ya que no viví jamás en esa ciudad y sólo la conozco de pasada.
    – ¿De donde me parieron y me crié? Pero mis recuerdos no son especialmente buenos, los buenos recuerdos son de los veranos en levante. No me puedo sentir de una sitio que no recuerdo con cariño.
    – ¿Del levante? Allí sólo pasaba los veranos.
    – ¿De Santiago o de Madrid? Realmente son los lugares donde he residido menos años.
    – ¿De donde vivo ahora? Pues, para ser sinceros, es una ciudad que no me gusta (auque reconozca la belleza de sus alrededores) y que espero abandonar cuando mis hijos crezcan y si mi situación económica y laboral me lo permite.

    Realmente el nacionalismo me parece estúpido del todo. Conozco, no sé si por suerte o por desgracia, a bastantes nacionalistas y, aunque la mayor parte no se pueden considerar personas con una “capacidad intelectual destacada”, hay alguno que es inteligente, incluso conozco uno que es tremendamente inteligente y culto, pero todos tienen una cosa en común, y es que cuando se habla de su terruño, no son capaces de admitir que alguien pueda pensar que otro terruño es mejor o más bonito que el suyo. Cuando se habla de su terruño, pueden partir de premisas verdaderas, pero razonan como auténticos besugos y llegan a conclusiones absurdas sin dejar jamás que nadie les pueda explicar otra cosa diferente, poniéndose a la defensiva y, si se les insiste, poniéndose agresivos.

    Algo funciona mal dentro de la cabeza de los nacionalistas, cuando se trata de su terruño son absolutamente incapaces de razonar con un mínimo de coherencia y su reacción final siempre es la misma, la violencia (no siempre física, a menudo verbal).

    Por eso me pueden llamar ignorante, fiero, duro, imbécil y oscuro (últimamente estoy acostumbrado a que me insulten por pensar por mí mismo, cosas de la “tolerancia” de los del talante zetapérico), pero no soy capaz de entender los símbolos nacionalistas por lo que tienen de excluyentes y radicales. Entiendo el idioma y el himno, pero no el sentido que le dan. Entiendo que cualquier grupo tenga un himno y un sentimiento de orgullo de lo suyo, pero no que se sientan superiores ni que excluyan e insulten al resto. No entiendo el nacionalismo, lo considero terriblemente pernicioso y terriblemente peligroso, creo que es enemigo frontal de la democracia y que los sistemas democráticos deberían plantearse seriamente la posibilidad de prohibir la existencia de agrupaciones políticas de corte nacionalista, ya que me parece incoherente que la democracia admita en su seno a quienes son radicalmente contrarios a ella.

    Ahora, tras esta declaración de mis ideas, que los nacionalistas me insulten todo lo que quieran.

  8. Querida Silvia: vivo en Vigo, preto da fronteira con Portugal, teño a ocasión de escoitar falar en portugués e ler cousas en portugués moi a miudo, e sei recoñecer esa lingua cando a leo, aínda que non a fale. Tampouco falo o francés pero sei recoñecelo. A túa pregunta sobre se es separatista saber galego a tomo como unha broma: este mesmo blog está redactado en boa parte en galego, ainda que eu non son separatista. Sobre as intencións de Pondal ó escribir ese poema, terás que preguntarlle a él nunha sesión de espiritismo.

    O que me parece significativo é que ti limítaste a descalificar sen máis ós que lle damos unha interpretación a eses versos que é bastante obvia, pero fas o mesmo que o Xornal ou Vieiros, é dicir, non das unha interpretación alternativa. ¿Será que non existe tal interpretación?

    Por certo, eu non teño a culpa de que Castelao escribise loas a Stalin. Se liches «Sempre en Galiza» terías a oportunidade de comprobalo ti en persoa. Polo que parece, algúns pretendedes que moitos galegos pechemos a boca e non digamos o que vemos, as cousas obvias, e tomemos como normal o que non o é. Isto lémbrame ó conto do emperador desnudo: por medo, por adulación ou por trepar, todos son capaces de dicirlle ó emperador o fermosa que é a súa vestimenta ainda que vaia en bolas. Pois síntoo moito, Silvia, pero eu non son deses.

    Valea, a ver si captas la distinción: cantar el himno gallego está muy bien para el señor Quintana, pero cantar el himno nacional sería de «fachas». Algún día alguien me tendrá que explicar qué le hace a uno facha: para mí lo facha es maquillar una ideología totalitaria con los nobles sentimientos de arraigo a la propia tierra, exaltándolos hasta convertirlos en excusa para imponer las cosas más absurdas y disparatadas. En este sentido, buena parte del nacionalismo gallego está llevando a cabo una galopada facha de las que hacen historia.

    Schwan, ya que citas a Sabino Arana, te interesará leer este poema de Eduardo Pondal, escrito en 1891 y dedicado a los españoles:

    «Vós sodes dos cíngaros
    dos rudos iberos,
    dos vagos gitanos
    da gente do inferno;
    dos godos, dos mouros
    e alarbios; q’aínda
    vos leven os demos.
    Nós somos dos galos
    nós somos dos suevos,
    nós somos dos francos,
    romanos e gregos.
    Nós somos dos celtas,
    nós somos galegos.»

    Y ésta es la traducción:

    «Vosotros sois de los cíngaros
    de los rudos iberos,
    de los vagos gitanos
    de la gente del infierno;
    de los godos, de los moros
    y alarbios; que aún
    os lleven los demonios.
    Nosotros somos de los galos
    nosotros somos de los suevos,
    nosotros somos de los francos,
    romanos y griegos.
    Nosotros somos de los celtas,
    nosotros somos gallegos.»

    Si esto no es racismo, que me aspen.

    Maquito, se te olvida decir que el propio gallego oficial lo están cambiando constantemente. El que estudiamos tú y yo en el colegio ha cambiado bastante. La mínima coherencia que se le tiene que exigir a las autoridades encargadas de velar por cualquier idioma, en Galicia no existe ni por asomo. Han convertido la lengua gallega en algo parecido a una de esas actrices que van constantemente a quirófano a hacerse cirugía estética para operarse la cara, y a la que al final ni los suyos son capaces de reconocerla. Es tristísimo.

    Interruptor, eso que comentas nos pasa a muchos gallegos. Cuanto más se extiende el nacionalismo, más miedo existe a escuchar discrepancias y más insultos y descalificaciones tenemos que aguantar los que nos atrevemos a discrepar. Fíjate en el ejemplo de Silvia: llega a este blog, descalifica sin más la interpretación de El Mundo (pero no da una interpretación alternativa de esos polémicos versos), y después me descalifica a mí por haberme atrevido a decir lo que leí, es decir, las loas de Castelao a Stalin en «Sempre en Galiza». ¿Qué tengo que hacer para que no me descalifiquen sin más? ¿Aplaudir como una foca sin entender ni compartir aquello que aplaudo? ¿Repetir como un loro lo que dice otro, sin pensarlo ni ponerlo en duda? Pues de eso nada. Somos ciudadanos libres y vivimos en una sociedad democrática.

  9. Drow_male

    Interruptor, hay un señor llamado Carod-Rovira (que, personalmente me parece un chulo egocéntrico) que dice que es «catalán quien vive y trabaja en Cataluña». Tengo un tío de Cee (La Coruña) que lleva más tiempo viviendo en Mondragón (País Vasco) que en Galicia: con el acento que tiene, aquí le llaman el vasco, y alli el gallego. Eres de donde tú decidas, si realmente necesitas saberlo. Yo soy coruñés (Turko, que dirían algunos conciudadanos de Elentir) porque viajo poco y paso aquí la mayor parte del tiempo.

    Y conozco nacionalistas que son excelentes personas. Hasta cierto punto, alabar aquello que distingue a tu tierra de lo demás puede estar bien, lo malo es cuando se convierte en excluyente. Y cuando se aplica la doble moral: recuerdo cuando, en La Voz de Galicia, publicaron un reportaje escandalizados porque en Cataluña había campañas institucionales para promocionar productos de la tierra, cuando el mismo periódico se distinguió por promocionar el marisco gallego como «el mejor del mundo».

  10. Drow_male

    Por cierto, que los coruñeses tenemos idioma propio que nos separa al menos de ciudades como Santiago, Vigo u Orense. Aquí tenéis un glosario:

    http://inciclopedia.wikia.com/wiki/Koru%C3%B1o#Glosario

    (aunque la web sea de humor, si no sois de Coruña creedme: el Koruño existe realmente)

  11. Maquito

    El gallego oficial anterior era comprensibles, pues simplemente habían tratado de unificar todas las variedades dialectales, pero es que el nuevo que se han sacado de la manga, no hay quien se lo trague. Se han puesto ha inventar, y han querido borrar toda palabra que coincide con el castellano, aunque se diese la paradoja de que el castellano la tomara del gallego. Quieren diferenciarse tanto que se olvidan que es una lengua romance.

  12. Drow, muy fuerte lo del «Koruño», jeje. 🙂 Eso sí, leyendo el enlace que has puesto, sí que reconozco los hábitos lingüísticos que tenéis por ahí arriba, me he fijado algunas veces. :mrgreen: 😉

    Maquito, el problema lo ha provocado, en mi opinión, el empeño de determinados sectores lusistas por hacer que el gallego asimile expresiones y palabras del portugués. Un ejemplo: en mi vida he oído a ningún gallego de los del rural decir «grazas». Sí que se dice «graciñas», pero sin el diminutivo siempre se decía «gracias». Pues bien, en una de las últimas reformas, han cambiado la palabra por «grazas» e incluso han cambiado el doblaje de un montón de películas al gallego… es de locos.

  13. Schwan

    Pues vaya, Elentir. De éste tal Pondal no había leído nada. Pero, entre el himno y ése poema; creo que no voy a perder mi tiempo en hacerlo.

    Qué pena. Es que me da verdadera pena que nadie pueda siquiera proponer que los niños aprendan siquiera quién era ese tipo.

    Supongo que, después de esto, si alguien canta el «Cara al Sol», no será vilipendiado por estos nacionalistas ¿no?

  14. Nunca dejará de sorprenderme la cantidad de descerebrados que escupen sus comentarios en Menéame. No sé para que alguien se pone a postear mis artículos allí.

    Atentos a lo que dice un individuo en esa web: «Ese tipo, elentir, miembro de la secta fundamentalista Comunión y Liberación (sic) es un poco tonto». En el perfil de este blog me limito a decir que tengo simpatía por CL, que de secta fundamentalista tiene lo que tengo yo de marciano. Pero eso le da igual a ese bobo, que se saca de la manga que soy miembro de ese movimiento porque a él le sale de los cojones y ya está. Es lo que tiene Menéame: si algo no se corresponde con sus deseos, lo falsean, se inventan otra cosa o simplemente te insultan si no opinas igual que ellos.

    Por cierto, el bobo en cuestión dice que borro los comentarios que no coinciden con HazteOír: mentira y señal inequívoca de que no lee nunca los comentarios de este blog, que son de lo más variados, y de que tampoco lee los artículos, pues ya anuncié aquí mismo el año pasado mi dimisión y abandono de HO. Claro que para censura, la que existe en Menéame, donde censuran automáticamente cualquier noticia de Libertad Digital, de Monclovitas o de cualquier web crítica con el Gobierno.

    P.D.: Schwan, no les pidas milagros a los nacionalistas… 😉

  15. Javier

    Si de mi dependiese pondría como himno Gallego el “Conjuro de la Queimada”. Tiene más alegría y es fácil de exportar a otras partes del mundo y, además, fue hecho en compañía, que es como se deben hacer las cosas, y no en la soledad de un triste retiro henchido de morriña y mal humor (el conjuro fue escrito, según tengo entendido, por unos paisanos de Vigo en un día de farra). Sobre la lengua gallega puede decirse lo que cualquiera quiera, Carballo Calero, mi paisano por ser de Ferrol, era partidario del integracionismo mientras que otros participan del isolacionismo y, con la normalización, que tiene tendencias lusistas, nos encontramos conque, como bien sabe el pueblo llano, “vamos falar castellano”. Creo que en castellano nos entendemos todos y, la lengua gallega, como las demás, debe ser respetada y apoyada desde el poder para que, quien quiera, pueda usarla sin detrimento de las otras, es decir, debemos dar opción a su estudio poniendo los medios necesarios (profesores debidamente formados, aulas en las escuelas, seminarios, etc) pero no es bueno hacer de su estudio una enseñanza obligatoria, esto creo que fue un error recogido como bueno cuando se aprobó la Constitución (estamos a tiempo de corregirlo).
    Por cierto, Drow_male, el Coruño tiene más vocablos de Ferrol que de La Coruña, mucho me temo que el país de la cascarilla se lo arrebato a Villa Podre.

    Un abrazo y… que las meigas buenas, que también las hay, nos acompañen.

  16. Javier, el Conxuro da Queimada es muy largo… La canción que nos sabemos todos los gallegos, incluso mejor que la Rianxeira, es «O andar miudiño». :mrgreen: Ya que los asturianos tienen por himno regional una canción de claras connotaciones etílicas, ¿por qué no hacemos lo mismo los gallegos? 😛

  17. Javier

    Precisamente, cuando escribí esto, pensaba en el: «Asturias Patria queriiiiidaaaaa». 😀

  18. Drow_male

    Estaba recordando ahora una canción popular que vociferé mucho de pequeñajo, que vista en frío podría entenderse como propaganda del maltrato a los animales.

    — O gato nun saco —

    Xuntáronse catro un día,
    os mellores deste barrio
    mataron un jato a tiros
    e o meteron nun saco.

    Vai o jato metido nun saco
    vai o jato pra terra da Laxe
    vai o jato metido nun saco
    ai jatiño, xa non volves máis.

    O jato era un artista,
    que traballa na Ribeira,
    ajora é un bañista
    na praia da Castiñeira.

    Vai o jato..

    Que mal lles parecía
    a calquera deses catro,
    que os meteran nun saco
    como meteron ó jato.

    Vai o jato…

    Más canciones populares. Igual alguna vale como himno:mrgreen::mrgreen:

  19. Todas éstas las cantaban los de «A Roda», Drow. Están muy simpáticas. Recuerdo un concierto de ellos al que fui hace años, en Bouzas. Fue muy divertido. 🙂 😉

  20. silvia

    querida Silvia?…?
    Que sorte tes con esa capacidade innata de recoñecer o francés, se aínda me dixeras o italiano… Eu respeto que poidas considerar dous idiomas distintos, pediría que ti poideras respetar a opinión contraria. Agardo que tampouco negues a súa orixe común.
    A miña pregunta «es separatista por saber galego?» era irónica, e facía referenza á interpreteción de El Mundo que ti aceptas «no dice por ninguna parte que los imbéciles sean los que no entienden que tengamos un himno, sino los que “no nos entienden”». E por iso engado 2 preguntas máis «cando escribiu Pondal ese poema que % da poboación galega non acostumaba a falar galego? dese % a cantos supostamente se instultaría nun hino no que se fala con piñeiros?»
    Preguntas que non lle fago aos rumorosos…
    Dis e din que non fago «unha interpretación alternativa». E isto que fixen que foi? «sempre interpretei unha defensa dos galegos nun tempo ou tras séculos de desprezo, máis aló da defensa do idioma galego, como así tamén fixo por aqueles anos unha amiga do bardo, unha tal Rosalía de Castro.» Que na miña humilde opinión é máis críbel ca de pensar que Pondal insulta a toda a humanidade que non fala galego.

    Non lin o Sempre en Galiza, nen vai á misa nen Castelao naceu sen pecado orixinal. Pero comparto bastante do pouco que teño lido e tristemente comprobo o moito que para min está vixente. Das loas a Stalin(do que se sabía tanto coma ti agora claro…) só sei as referenzas que ti deixaches, onde di expresamente que non comparte o seu comunismo. Recolle a definición de nación del, porque tenta ser obxectiva, é coma se dixeras que a definición de nación dun dicionario é estalinista. Tamén me gostaría que me achegaras as citas nas que ti interpretas que «defendía que era legítimo disparar un tiro a los españolistas,» ou «que escribía soflamas antisemitas». Dubido que me faga falta volver contestarche. En tal caso, que me ensines a convocar as ánimas de Pondal e Castelao para charlar con eles como parece que fas ti. E perdoame polo ton, pero síntome ferida. «Al lado de éste, Sabino Arana era un corderito» Ese, morreu no exilio por algo.

    Volvendo ao do hino, chamarlle novo cando vai facer 100 anos… O hino é o que os que querían un hino para Galiza fixeron, agora dis que prefires o do Antigo Reino, se tivéramos ese, igual diríades que había que chamarlle «do Antigo Reino que nunca foi nación»… E digo eu que a letra do hino dende que é oficial sempre foi a mesma, que cantaran un verso ou a letra enteira non cambia nada, ou si, que agora se canta «coma deus manda».
    O do Miño como identificación nacionalista da banda azul da bandeira que di Maquito xa é a repera, ou tes a bandeira do revés ou o mapa… No Sempre en Galiza, interprétase que Castelao di que o Miño desemboca en Fisterra?, xa era o que faltaba. Tedes a histoira da bandeira na páxina da Xunta http://xunta.es/simbolos

    Non me estendo, que disto, unha persoa que cando considera que ten que mallar no Bloque non se priva, xa o dixo todo http://bretemas.blogspot.com/2007/08/himno-galego-o-ridculo-de-el-mundo.html

    PD: Xa era hora de que souberan en Madrid que os galegos temos hino.

  21. A ver se o entendo, Silvia: chegas a este blog, calificas de «ridículo» que alguén interprete o himno galego como faceron en El Mundo -co que estoy de acordo- e rematas descalificándome a min por atreverme a denunciar os eloxios de Castelao a Stalin… ¿e aínda ves agora reclamando que respete as túas opinións? Aplícate o conto, moza.

    Polo demáis, ¿estás a dicir que chamar ignorantes, imbéciles e cousas así ós que non entenden ós galegos é unha forma de defender ó teu pobo? A dicir verdade, coñezo xeitos moito máis racionais e eficaces de defender ós galegos que a base de insultos, especialmente se falamos dos galegos do século XXI, que vivimos en democracia.

    Dis que non liches «Sempre en Galiza», e aínda así voltas a descalificar as miñas opinións sobre ese libro, cando eu si que o lin. ¿Parécete que este xeito de debatir é propio dunha persoa culta, madura e adulta?

    Sobre o que dis da Marcha do Antiguo Reino, pois si, lamento ter que informarte de que Galicia só foi un reino independente durante 13 anos non consecutivos da súa milenaria Historia. O resto dos anos e dos séculos formou parte de Hispania romana e goda, do Reino de Oviedo, do Reino de León e do de Castela, e finalmente de España. Galicia como «nación» é un mito máis do nacionalismo galego.

    Por certo, o da explicación da bandeira galega co Miño á que fai referencia Maquito é cousa de Castelao, aparece no «Sempre en Galiza», ese libro que ti non liches, aínde que iso non te impida desmentir as opinións fundamentadas dos que si o temos lido.

    Xa para rematar, ¿criticar a alguén é mallar nel? Nese caso, o Bloque debe ser unha organización de expertos en malleiras… O que faltaba, aínda por riba, era que non se poidera criticar ó BNG e que o mero feito de facelo dese lugar a unha de tantas exhibicións de victimismo barato ás que nos ten acostumados o nacionalismo galego dende xa fai moitos anos…

  22. “sempre interpretei unha defensa dos galegos nun tempo ou tras séculos de desprezo, máis aló da defensa do idioma galego, como así tamén fixo por aqueles anos unha amiga do bardo, unha tal Rosalía de Castro.” Que na miña humilde opinión é máis críbel ca de pensar que Pondal insulta a toda a humanidade que non fala galego.

    A ver, repasemos la letra del himno:
    Os bos e xenerosos
    a nosa voz entenden
    e con arroubo atenden
    o noso ronco son,
    mais sóo os iñorantes
    e féridos e duros,
    imbéciles e escuros
    non nos entenden, non.

    Dice a nosa voz entenden, luego es evidente que toda la estrofa se refiere al idioma, ni más ni menos. Es una defensa del idioma e insulta a quien no lo entiende, tiene muy poco que ver con esa defensa de los gallegos ante el desprecio (supuesto por ti) de la que hablas.

    Elentir, ya decía en mi comentario anterior que la característica común de todos los nacionalistas es su agresividad y violencia, sea física o verbal, ante opiniones diferentes a las suyas, y Silvia no es más que un ejemplo de ello. El nacionalismo es totalitario por naturaleza y por tanto antidemocrático, así que no se pueden pedir comportamientos democráticos y tolerantes a quien no es demócrata. No te esfuerces que es como darse cabezazos contra un muro.

  23. breogan

    Que pasa, descubrichedes o hino galego ainda agora?. 100 anos ten este fermoso e poetico hino, que reflexa o sentir dun pobo e as suas aspiracions. O himno galego e de todolos galegos, por suposto dos que non se senten galegos non e himno,pois estos xa teñen o español.
    Non fai nada todolos medios españolistas decian sentir envida de Sarkozy pq pretende que todolos franceses, inmigrante incluidos, coñezan o idioma frances e o himno frances. Agora o mesmo, e criticado en Galiza, pq claro non falamos do hino español, senon do galego.
    Iso si, cando lle poñan letra o hino galego, nos obrigaran a todos a estudalo na escola. Enton si que non sera unha imposicion ou adoctrinamento.

  24. viva o himno galego!

    Todolos asturianos coñecen o seu himno, os catalans,valenciano,etc tamen. Pq os galego non poden estudiar e cantar o seu propio himno?.
    Para os iñorantes, o galego-portugues e anterior ao castelan, logo non pode ser un dialecto de nada.
    E os que sinten autoodio polo galego, que peniña dan. Se dende os madriles lles din que para ser mais español hai que tirarse a un pozo,ou renegar da sua propia familia, son capaces os ignorates de facelo. Iso si, o seu españolismo non vai impedir que en Galicia teñamos as peores infraestructuras, os soldos mais baixos, e que dende os tempos dos reis catolicos sexamos un pobo emigrante. Mentres pobos menos españolistas coma Catalunya e Euskadi, pola sua loita e defensa do propio, son mais respetados e mellor tratados por España.

  25. Breogán, fai 100 anos eu non existía. Mais ¿qué pasa? España ten máis de 500 anos de historia e os nacionalistas estades a discutila todo o día, ¿e agora eu non podo discutir a desafortunada letra dun poema que ten pouco máis dun século? A vosa doble vara de medir é pasmosa.

    ¿Quén es ti para decirme se me sinto ou se son galego ou non? ¿Quen te deu autoridade a ti para facer esa «limpeza étnica»?

    Por certo, o feito de que firmes con dous apodos distintos, «Breogán» e «Viva o himno galego», non vai facer que teñas máis razón.

    O temiña do «auto-odio», do victimismo e demáis cousas que tanto vos gustan ós nacionalistas xa danme a risa. 😆 As vosas consignas están máis vistas que o tebeo.

  26. Drow_male

    Interruptor, yo considero igual de nocivo el nacionalismo / patriotismo español como el nacionalismo / patriotismo gallego. Hay millones de españoles hartos de banderitas, himnos y demás símbolos que no sirven más que para que algunos se enorgullezcan, y otros se ofendan. No necesitamos conceptos vagos como naciones o patrias, sino pueblos. Soy parte del pueblo coruñés, parte del pueblo gallego, parte del pueblo español, parte del pueblo europeo, parte del pueblo del mundo: así me siento.

  27. Mats Leven

    Pois eu máis ben interpreto que quen non entenda as nosas diferencias, e a vontade de defender o noso (chámalle constituirse como nación, ou simplemente unha defensa do «costumbrismo gallego»). E Señor Elentir, non sei si se acorda do Reino Suevo de Gallaecia primeiro en independizarse de Roma que durou uns 200 anos como entidade independente. Logo o Reino de Galicia como entidade integrada na Coroa de Castela durou ate o século XVIII ou XIX, agora non me lembro, que eu de historia non é que vaia sobrado.

    Eu lin o Sempre en Galiza e non recordo moi ben os eloxios de Castelao a Stalin, eu so me lembro que utilizaba a definición de nación feita por el. E daquela Stalin inda non era coñecido como o maior asesino da Historia como é agora, polo tanto non se pode opinar deso sen ter en conta o contexto da época. Inda así utilizar a súa definición de nación non ten mal ningún, se lle parece que é ca que máis comulga.

    A normativa galega so foi reformada duas veces desde que foi creada, unha vez máis que a española nestes últimos 25 anos. E non foron os bloqueiros, nin os da mesa pola….. xa que os filólogos da RAG que eu saiba non se xuntan seguindo criterios partidistas, ainda que as súas decisións en moitos casos si teñan implicacións políticas claras, como o feito de afastar o galego da súa variedade histórica máis próxima ó portugués actual á hora de facer a primeira normativa galega.

    Pondal e moitos celtistas como Murguía eran racistas, pero ehí tamén estamos a falar desde o noso contexto actual, daquela o racismo non era un pecado como o é agora, por suposto Sabino Arana metía medo, e moito ou algo do que escribiron Murguía e Pondal é censurable visto na actualidade (pero desde logo non tanto como Arana), pero é que naquela época o racismo non era algo negativo e o feito da superioridade racial non implicaba nada malo, simplemente era outra corrente de pensamento. E dicir que iste home non é importante nas letras galegas, ou que non se lle debería dar importancia non ven a conto… sin máis.

    E por último paréceme que as palabras do señor Quintana están sacadas de contexto, se estamos no centenario do Himno, o millor homenaxe que se lle pode facer é que os nenos o coñezan e iso gustaríalle ó Quin (e en ningún momento falou de obriga, que xa o é e o era, xa que no curriculum escolar unha das capacidades básicas é coñecer os símbolos de Galicia, eu aprendino en 2 de EGB). O das bonecas e lápidas pois paréceme lóxico, se estamos nun proceso de normalización do galego, é preciso que se poida realizar unha vida en galego desde o berce a tumba cousa que por agora non ocorre, que é algo ridículo, será pra cada un, que hai cousas máis importantes, hainas, que unha cousa non quita a outra, tamén, e que se lle da máis importancia da que ten pra atacar ó BNG pois desde logo (xa me gustaría que se abrisen debates e tiveran máis eco mediático outras cousas que leva facendo o BNG anos como reclamar máis infraestruturas, servizos, reformas…. en xeral cousas máis serias).

    E por ceeeeeerto, o do fuso horario é unha petición avalada por estudos científicos serios, e non so se usa unha hora menos en Portugal, senón tamén en Reino Unido e en Irlanda (que parece que o piden como un primeiro paso pra se integrar no país lusitano), non me diredes que non é ridículo que aquí teñamos a mesma hora que na fronteira de Polonia con Belarús, ou que no verán sexa día ate as 11. Eu por min deixabaa estar, pero non descalifiquen a proposta como algo absurdo e a rebaixen a chorrada de los amigos de la ETA.

  28. Drow, yo estuve en Madrid el 10 de marzo con mi familia. Había un porrazo de banderas españolas, y nosotros llevamos una bandera de España y otra de Galicia. Nadie nos hizo el más mínimo reproche, al contrario: mucha gente se alegraba y nos saludaba al ver que veníamos de Galicia. Y eso se supone que, según cierto grupo mediático, era una manifestación «franquista» de ultras peligrosos.

    Prueba a ondear una bandera española en una manifestación nacionalista, y si sales entero, nos lo cuentas.

    La realidad es así: hay un sentimiento legítimo y una virtud como es el patriotismo y el amor por la propia tierra. Nada de eso es malo. Lo malo es convertir eso en una herramienta política para excluír a los que no opinan como tú. Mira el mensaje de Breogán: ¿cuándo has visto que alguien en este blog le niegue su condición de españoles a los nacionalistas? Pues ellos nos niegan constantemente nuestra condición de gallegos a los que nos atrevemos a discutir sus dogmas ideológicos.

    Patriotismo y amor a la tierra son una cosa, y el nacionalismo es otra cosa muy distinta, eso es evidente.

    Mats Leven, o himno fala de «a nosa voz», non das nosas diferencias nin de outras cousas. O que non se pode facer nun himno e poñerse a insultar a todos aqueles que non te entenden, pola razón que sexa. Logo nos queixamos e nos facemos as víctimas se os insultados, sequera remotamente, somos nós.

    Polo demáis, lémbrote que o reino Suevo produciuse por unha invasión, e que o réximen suevo foi un sistema racista no que os invasores suevos tiñan prohibido casarse cos galegos hispanorrománs. O reino Suevo non foi unha forma de independencia para Galicia, senon máis ben unha forma de ocupación militar extranxeira.

    Sobre os eloxios de Castelao a Stalin, remítome ó escrito por el en «Sempre en Galiza»: non entendo, dende logo, que a idea de nación que tiña Stalin cando se escribiu ese libro fose algo digno de eloxio. En canto á normativa do galego, por favor, non me digas que os cambios no galego nos últimos anos son equiparables ós que tivo o castelán, porque non é verdade. O feito de que ti mesmo recoñezas de que o galego está a aproximarse de xeito artificial ó portugués amosa o carácter alleo ó pobo que adoptan estas reformas, que consideran pouco máis que a evolución natural do galego é un erro político que hai que correxir con artificios linguísticos.

    Sobre o racismo de Pondal, Murguía e outros, pois non, no século XIX o racismo non era algo normal nin ben aceptado, e así o amosan as invectivas que recibía Sabino Arana doutros pensadores como Unamuno ou Baroja.

    Xa para rematar, se o Vicepresidente da Xunta di que os nenos teñen que aprenderse nas escolas himno galego, está a falar dunha obriga. E polo demáis, a insistencia do BNG en facerse a víctima, como se non se poideran criticar as súas iniciativas, non é de recibo cando fai non tantos anos estivo a empregar incluso o tema do Prestige para tumbar a un goberno do PP. Eu estiven nas manifestacións de «Nunca Máis» e sei do que falo.

  29. Ahora entiendo tanta nueva visita desde Galicia… Resulta que los de Vieiros han convertido este artículo en noticia:

    http://www.vieiros.com/nova/60489/o-blogomillo-fixase-na-ridicula-interpretacion-que-el-mundo-fixo-sobre-o-himno

    Bueno, al menos se puede apreciar que en Galicia no todos pensamos igual.

  30. Mats Leven

    Desde logo que políticamente correcto non é, pero hai que entendelo no seu contexto, escrito hai un século. Eu interpretoo como eso, non son un crítico literario, e agora mesmo boto en falta que estudiosos da obra de Pondal desen a súa opinión sobre eses versos. Por outro lado non é nin militarista, nin describe a Galicia como a millor de todas as patrias, chea de virtudes.

    Se o Reino Suevo de Galicia como tu dis foi ocupación estranxeira, o mesmo se podería opinar do Reino Visigodo, mais non opino o señor Ramón Villares na súa historia de Galicia fala de que os que chegaron aquí, non eran máis de 30000 e se asentaron prácticamente todos na provincia Bracarense de maneira pacífica e procurando a fusión coa sociedade galaico-romana, cambiando a espada polo arado, «repectando ós romanos que quedaron alí pouco menos que como aliados e amigos» según palabras de Osorio.

    Eu nunca dixen que a idea de nación de Stalin fose digna de eloxio, so que era ca que máis comulgaba o señor Castelao, simplemente, outros prefiren a idea de nación de Rousseau ou de Rawls, cada un que elixa a que millor lle pareza.

    Tampouco dixen que os cambios na normativa galega fosen comparables ós da normativa en castelán, so me referín ó número de cambios na normativa, que non son tantos como dicides referíndovos ó galego, así mesmo hai que recoñecer que o castelán ten unha normativa aceptada por todos desde moito tempo atrás, e a do galego ainda comezou a andar neste século.

    Por outro lado, non recoñecín que o galego se aproxime de forma artificial ó portugués, tu entendiches o contrario, o único que dixen é que a normativa galega, cando botou a andar seguíu o modelo da castelán no canto de seguir o modelo portugués que sería o lóxico se atendemos a historia da lingua galego-portuguesa, eso fíxose por motivos políticos daquela época. E unha cousa é a normativa para o galego escrito culto, e outro é o que realmente se fala, como ocorre co castelán ou con calquera lingua do Mundo, valendo perfectamente tanto a da RAG (que se basa no modelo castelán) como a de AGAL (basado no modelo galego-portugués).

    Non me negarás que a finais do século XIX o racismo non como conducta, senón como pensamento era algo normal e aceptado polas sociedade e os gobernos europeos (mouros, xudeus, negros, colonización, supremacía europea, ciganos…), as veces con connotacións xenófobas, e outras simplemente con connotacións diferenciais como defendía Murguía.

    O Vicepresidente da Xunta o único que dixo é que a mellor homenaxe para o centenario do Himno é que os nenos galegos o saiban e o canten, e que iso lle gustaría, nunca falou de obrigalos a aprendelo, que por outra parte xa o están, porque forma parte do curriculum mínimo aprobado xa na época de Fraga.

    E o BNG pode facerse a vítima ou non, eso depende da opinión de cada un, pero non me negaredes que cada vez que o Quintana di algo que poida crear unha mínima polémica, ou unha chorrada diretamente, non están La Voz, ou o Faro e incluso ultimamente el Mundo a darlle bombo, creando enquisas, escribindo xornalistas artigos de opinión sobre o tema¡, sobre todo se atinxe o idioma…. e as veces de maneira ridícula e incoherente (parece que o himno está mal agora que cogobernan os nacionalistas, como si a lei de símbolos a aprobaran os nacionalistas que daquela case que nin tiñan representación parlamentaria), mentres que a outras cousas máis serias moitas veces a penas se lle presta atención.

  31. Maquito

    Mira Mats Leven e demáis non veñas con chorradas. Eu non son de ningún partido, nin sequera voto por ningún e a min isto de que de repente uns os considerade «máis galegos» cos demáis por ser do BNG ou de calquer outro partido pareceme absurdo.

    Cada cal pode falar a língua que quera. Eu mamei dende pequeñiño o galego, o meu galego dialectal coa sua geada. Na miña casa non se falaba, nin se fala, outra cousa. E agora te sae xente que aprendeu unaha lingua aportuguesada conque un ten que falar sempre galego, con que un ten que falar o galego articial que eles fixeron, … eses mesmos que aprenderon hai ven pouco o galego. Eses que cando o falan non lles sae ningún rasgo dialectal porque precisamente non o aprenderon na sua casa. E eses son os mesmos que se consideran galegos «auténticos».

    Eu non teño por bandeira a galega, nin por himno o galego porque me parecen artificiaís, e xa expliquei máis arriba os porques.

    Se tan galegos sodes deixaros de tonterías e vinde un día a prantar patacas e así aprendedes de verdade o qué é Galicia.

    Unaha última cousa, non é de bo gusto monear a dictadores que cometeron holocaustos, e por se non o sabes, Stalin conseguiu superar con creces ó resto de dictadores con moitos millóns de rusos, polacos, xudeus,… mortos nos gulags, e se Castelao comulgaba con el, pies xa sabes. Preguntalle a un polaco por Stalin e xa verás o que che contesta.

  32. Mats Leven

    Maquito, estás completamente enganado, e pregariache que leras de novo o que escribín. Non dixen que foses de ningún partido, nin dixen que sexa máis galego ca ti nin que ninguén, igual é que tu te consideras menos galego pra interpretar eso das miñas palabras.

    Cada un é da súa nai e do seu pai, e pediríache que non xeneralizases, hai neofalantes ultragalegos, que sen cren máis que ninguén, e outros que non, mais desde logo paréceme, por moito que me pareza o seu galego bastante artificial, que o seu esforzo por empregar e coñecer unha lingua que en moitos casos segue a ser mal vista e digno de eloxio. Por outro lado, non creo que a ampla maioría de neofalantes te obriguen a falarlles en galego, e non vexo que mal ten que un fale en galego con todo o Mundo que o comprenda, paréceme algo lóxico, e non un símbolo de mala educación (porque sinón como sería polas duas partes, castelanfalantes e galegofalantes, non so dunha).

    Paréceme que a túa opinión basease nunha serie de prexuizos bastante rancios, parece que pra ser máis galego hai que prantar patacas, ou ir esfollatar as viñas, que ehí está a auténtica Galicia e os auténticos galegos, e non comulgo pra nada ca túa opinión.

    Dixen noutro escrito que Stalin era o maior asasino da Historia e que Castelao so falaba da súa definición de nación, cando menos le o que escribo antes de opinar sobre min.

    E por último, eu tamén fun criado nunha casa na que todo o Mundo fala galego, ainda que xa na miña época a maioría da rapaciada foi víctima da diglosia dos pais e foi educada en castelán. O meu galego é dialectal como o de case todos, cos seus vulgarismos, castelanismos e palabras da zona, propias da Terra de Celanova, medrei a ir ás matanzas, a queimar ós porcos con fentos, a esfollatar as viñas, a ir ás piñas, a traer as vacas pra corte e a carrar patacas e uvas na carretilla, ¿E????????????????, son máis galego cos urbanitas neofalantes que nunca viron unha bosta de vaca?, son máis auténtico que os estudantes de historia de Santiago que van a Casa das Crechas e din nembargantes?, son máis cool que os que levan gafas de pasta e teñen posters do Che e utilizan a gramática reintegracionista?. Veña ho, ir ás piñas!

  33. Maquito

    Lin o que escribiches, e duas veces, o que pasa e que a parrafada non era directamente a ti, era en xeral. E perdoa se te ofendín. Non era a miña intención.

    Estou dacordo contigo, no de que hai que falar galego só con quenes nos entenden, e castelán co resto. Inda que eu non o practico. Eu falo galego coa mila familia e con todo aquel que me fale en galego, cos que me falan en castelán pois fálolles en castelán.

    E que paréceme toda unha falta de educación, falar galego a xente que non o entende. Tiña un compañeiro de piso que falaballe en galego a un extremeño, e despois de dicirlle que non me parecía ben o que facía, pois obtei por falarlle en castelán, e dende entón sigolle falando en castelán.

    O peor que me pasou foi cando uns compañeiros de clase me dixeron que non lles falara en galego proque non me entendían, e sendo galegos. Deiseilles de falar e listo.

    E aclaro o de Stalin, ti pos:»eu nunca dixen que a idea de nación de Stalin fose digna de eloxio, so que era ca que máis comulgaba o señor Castelao» se comulgara co modelo de estado de Hitler pareceríache un nazi, pero como comulgaba co modelo de estado de Stalin, non pasa nada. En fin, dillelo mesmo a un polaco, a un bielorruso, a un checheno,… e logo me contas sobre as «migracións» obligaotrias, os gulags, as fosas comúns,… as que recurría tanto ese señor.

  34. Mats Leven, sobre os suevos, Casimiro Torres, baseándose en Reinhart, apunta que foron entre 30.000 e 35.000, non pasando os guerreiros dos 9.000. Apunta tamén que eran o pobo xermánico menos numeroso dos que entraron na Península no século V. A invasión foi pacífica porque os galegos hispanorrománs non tiñan quen os defendese. O que dis da conversión dos guerreiros suevos en agricultores débese a que non era, precisamente, un dos povos xermánicos máis guerreiros de mellor dotados para as artes castrenses, segundo apunta Torres. O mesmo autor sinala que no comezo do dominio suevo, os galegos hispanorrománs conservaron toda a organización administrativa e a lexislación romana, supeditada ó mandato e á xustiza sueva cando tiñan conflictos entre as dúas comunidades. Torres tamén fala de frecuentes abusos por parte dos suevos. E tomo como referencia o seu libro «Galicia Sueva», preparada polo Instituto «P. Sarmiento» de Estudios Galegos.

    En canto o racismo, pois si, insisto no que dixen. Xa na época de Arana, Miguel de Unamuno tachou de «grotesca e miserable ocurrencia» a ideoloxía racista do fundador do PNV. Lembra que era os tempos da emerxencia do pensamento liberal, incompatible coas teses racistas e ultramontanas de don Sabino.

    En canto ó ensino do himno na escola, na que fun eu non era obrigatorio, e dubido moito que o estudo do himno esté en ningún currículo.

    En canto a Quintana, recoñece que de un tempo a esta parte está a facerse coñecido por ocurrencias pintorescas que lle importan moi pouco ós galegos, que teñen problemas máis serios que as bonecas, as tumbas, os nomes e os himnos…

  35. Mats Leven

    Non me ofendiches ho, e non hai problema, e tes razón no de Castelao, no segundo comentario debín escribir definición de nación e non idea de nación, que pode dar lugar a malentendidos.

    O coñecemento dos símbolos de Galicia forma parte do curriculum escolar, eu aprendinno en 2 de EGB (pra cantalo nas festas do colexio tras bailar unha muiñeira, e a profesora que eu recorde non tiña cornos nin rabo, nen falaba galego), ainda que logo ó tratar a Pondal en literatura galega tamén houbo que estudalo.

    Todos eses exemplos que pos son defendidos polo señor Lobeira, que é o responsable de lingua ou cultura, ou das dúas, e que me parece o piorciño que o BNG ten, xa non so por ser o máis próximo a un talibán, senón que lle falta bastante capacidade oratoria e argumentativa. Inda esí, paréceme moi ben que se traballe na normalización da lingua galega, tendo lápidas ou Astérix en galego… E unha cousa non quita a outra, pódese pedir cousas con pouca importancia como esta, e pedir un incremento do recibido por Galicia nos presupostos do Estado, ainda que ca pouca capacidade de negociación e chantaxe que ten o BNG nas Cortes…. (quen nos dera ter 4 ou 5 diputados), a defensa do naval en Ferrol, ou a finalización das infraestruturas básicas para Galicia, como sempre pedíu o BNG estando PP ou PSOE no goberno de Madrid. Pero bueno, esto realmente é unha tontería, porque si nos pomos relativistas, o que habería que solucionar non é nin a falta de traballo nin tecido industrial, nin o déficit de infraestruturas, nin a non normativización do galego, senón que hai que traballar por cuestións importantes que si nos afectan a todos como o cambio climático, as epidemias globais, ou a regulamentación dos mercados de capitais internacionais.

  36. Mats Leven

    Olvidóuseme dicir que me toca o carallo que cada vez que saia unha iniciativa destas, menores que atinxen a lingua ou identidade galegas sempre se magnifiquen nos medios de comunicación, as cousas dunha maneira desproporcionada, como se o BNG so defendese estas folkloradas….

    Por exemplo, inda me acordo do concurso pros mandís das galescolas, que iban ser dados de maneira gratuita, de voluntario uso, e con un deseño identitario (como teñen os do sergas, por exemplo), pra que os nenos non se lixaran, e aquelo xa parecía que ibamos converter ós nenos en seguidores de Pol Pot, ainda que en outras comunidades autónomas tan nacionalistas excluintes como Murcia tamén os usasen.

  37. Maquito

    Mira co do naval en Ferrol poderíamos discutir moito porque en parte son parte implicada. O porblema que hai en Fene (antigo Astano) e por mor de primeiro contruir un estaleiro similar en Andalucía para quitarllelo traballo, ieso foy na era Gonzalez). Logo se lle reduciu a facer unidades Off-Shore (unidades de preforación, extracción de petróleo), e cando se había consolidado no mercado e hai unah gran demanda, van e deciden que as deixe de facer. Logo deciden que se faga militar, pero non lles contan que a pantilla dos asteleiros militares é inamobible, e se despediu á xente, ata que quedou o mesmo número de traballadores.

    Hai uns meses Barreras quixo compralo estaleiro pero preferiru o Governo, pese a presión da Xunta, non facelo e teñen pensado facer unah urbanización e un parque eólico nese sitio.

    No estaleiro de Ferrol, o porblema é o porblema dos estaleiros públicos, que hai tempo que se demostrou que non podían seguir co seu sistema de xestión, o se fai unah xestión privada (igual que cos Porstos do Estado), ou acabarán pechanso, porque aquilo se leva moi mal. Tal é a inproductividade do estaleiro de Ferrol que os 200 traballadores de Fene teñen a mesma producción cos 2000 de Ferrol. E así non hai quen manteña nada.

    O outro problema dos estaleiros públicos é que cada pouco se prexubila a xente, e as prexubilación son independentes do estatus na empresa ou da necesidade da empresa. Se prexubilan ós traballadores cualificados e con experiencia, que non chegan a formar personal novo. Como curiosidade hai uns 5 anos nunha prexubilación no estaleiro de Gijón, botaron fora a tódolos enxeñeiros navais, e se quedaron sen xente para diseñar os barcos, e non me digas como van a poder construir se non tiñan nin un plano.

    A única solución ó sector naval é a pribatización, ou a xestión privada. Os dous principáis estaleiros españois son de Vigo ( Vulcano e Barreras), e ambos son privados. E cada un deles fai máis barcos que tódolos públicos xuntos. Vulcano sempre foi privado, pero Barreras foi público e sempre deu pérdidas ata a sua privatización, e dende entón só deu ganancias ata chegar a converterse no segundo estaleiro español.

    Falando de magnificar noticias, o ano pasado cando os incendios, saltou a noticia de os membros das brigadas antiincendios se lles exixía que souberan farl galego, é moitos entendíanno como unah exixencia nacionalista, e non entendían que en Galicia hay moita xente que non sabe falar castelán e ós das brigadas tiñan que poder entenderse con esta xente.

  38. pija

    os recomiendo un libro de fraga escrito el 1991, de galicia a europa, para entender todo lo del nacionalismo y demas barbaries. un abrazo a todos

  39. sisifo

    Yo acabo de leer Sempre en Galiza y no se donde están las loas a Stalin. Castelao, únicamente utiliza su definición de nación para intentar «demostrar » que Galicia cumple las características necesarias para ser una nación.Traducción al castellano (libro I, capítulo III)
    «Es necesario decir que apelo a Stalin no por sentirme inclinado a la organización internacional que el dirige (yo vivo en latitudes muy distantes al comunismo), sino porque en el problema de las nacionalidades abraza, con decisión, el ideal patriótico de la libertad»
    Por cierto también defiende el carácter federal de los Estados Unidos (Ya sabemos que Castelao era un impearista americano, a sueldo de la CIA)
    Hay aspectos que no me gustan en Sempre en Galiza, sobre todo en los escritos en el exilio, escritos con la sangre de los gallegos muertos en ese período negro de la historia española
    Pero podemos comparar el programa del nacionalismo gallego en 1936 (república federal, confederación con Portugal,
    Unión europea y Unión mundial) con el programa de la derecha españolista en la misma fecha (autarquía económica, aislamiento internacional y las cunetas llenas de adversarios políticos)
    Sobre las alusiones a la raza, solo hay que comparar la cantidad de alusiones a la raza durante los cuarenta años de franquismo con las que existen en el siglo de historia del nacionalismo gallego (Castelao decía que el nacionalismo racista no es sólo un delito, sino es también un pecado)(Lo mismito que Arana vamos) La próxima vez que vaya a criticar a Gallardón sólo tengo que citar a Inestrillas
    Con respecto al himno, cada uno puede interpretar lo que quiera.
    Entendía Pondal? Era homosexual el bardo
    El pino es una metáfora de la hoja de marihuana? Era un yonqui Pondal
    Espero más sugerencias
    besos para todos

  40. Fantástico. Entonces, ¿me estás diciendo que Castelao era lo equivalente a un franquista dentro del nacionalismo? Por mí fenomenal, que conste, pero no sé qué dirán de eso en el BNG…

    Lo demás, la demagogia que te gastas para descalificar sin más aquello que no te gusta, en fin, eso ya no hay ni que contestarlo, pues se cae por su propio peso.

  41. sisifo

    Puntualizaciones

    1)No sé a que viene tanta agresividad, cuando yo no he faltado el respeto a nadie

    2) ¿A quién descalificado? ¿He faltado al respeto a alguién? Sólo he dado mi opinión

    3) Confundes demagogia con ironía

    4) ¿donde dije yo que Castelao era el equivalente a un franquista dentro del nacionalismo? He vuelto a leer el post y no consigo explicarme como has podido entender eso.

    A lo mejor no he conseguido explicarme suficientemente bien. Lo intentaré nuevamente.

    Para mi la separación entre nacionalistas y no nacionalistas es secundaria.

    La principal separación es entre demócratas y no demócratas. Castelao era un demócrata no independentista que defendía el derecho de autonomía integral para Galicia, pero que también defendía la existencia de España, la unión europea, e incluso la unión mundial. Valores plenamente aceptados por el conjunto de la ciudadanía no sólo gallega, sino también española

    Esa visión de Galicia y España, se contrapone con visión de España del franquismo: una España autárquica,aislada internacionalmente y cubierta de sangre

    5) Las ideas de Castelao no sólo son defendidos por el nacionalismo gallego, (aunque este intente apropiarselo) sino por la mayor parte (que no la totalidad) de la ciudadanía gallega, representada por sus 3 principales partidos políticos

    Veamos lo que dice Don Manuel Fraga

    http://www.lavozdegalicia.es/hemeroteca/2000/12/12/331182.shtml

    Noticia publicada en la voz de Galicia, el día en diciembre del 2000

    Galicia
    Fraga reivindica la figura de Castelao para descalificar las tesis separatistas

    Contrapone el concepto de autoidentificación al de autodeterminación, «que só trae morte e destrucción»

    Manuel Fraga cree que el modelo galleguista que defiende el PP será, en el siglo XXI, uno de los pilares del Estado de las autonomías, e incluso de la Europa de las regiones. El presidente de la Xunta y del PP gallego clausuró ayer en Ourense el ciclo de conferencias organizadas por su partido sobre el futuro del galleguismo. Fraga hizo suyos mensajes de Castelao al decir que el galleguismo «non pode ser a bandeira dun partido político» y que la autodeterminación «é un concepto anacrónico».

    A pocos días de la entrada en un nuevo siglo, políticos e historiadores gallegos confluyeron ayer en Ourense -invitados por el PP- para sentar las bases de lo que, en su opinión, será el galleguismo del futuro. Y éste pasa, según Fraga, por el modelo de autoidentificación frente al de autodeterminación, «que só xenera morte e destrucción».

    Cree Fraga que, en España y en Galicia, la invocación de la autodeterminación introduce «un concepto confuso, anacrónico, anticonstitucional e antiestatutario». Está convencido de que, para los gallegos, «a nosa terra» debe estar por encima de ideologías, amigos y adversarios, pero, al mismo tiempo, advierte de que «o noso galeguismo é perfectamente compatible coa unidade nacional», e incluso con la europea. En su opinión, la importancia de la autoidentificación aumentará en el futuro inmediato de la cultura política europea como contrapeso a la globalidad de los comportamentos.

    «Algo auténtico, verdadeiro»

    El presidente de la Xunta quiso dejar claro en su conferencia que su defensa del galleguismo «é algo auténtico, verdadeiro», que está enraizado en la tradición y orientado al futuro, frente a quienes creen que se trata de algo reciente o de un maquillaje.

    Manuel Fraga entiende que Galicia ya ha superado la fase de odio interno y que el futuro reside en el trabajo bien hecho y en la confianza en las propias posibilidades, lejos de complejos y envidias a otros pueblos. Fraga asume, «con Otero, Risco e outros grandes persoeiros de Nós, que somos moitos os galegos que andivemos algunha vez arredor de nós mesmos para acabar dedicándolle tódolos nosos esforzos á propia terra». El presidente de la Xunta revindica a Castelao como modelo del galleguismo del PP.

    6) Castelao siempre se definió como español, y en Sempre en Galiza lo hace hasta la saciedad. Primero gallego y luego español, eso sí. Se declara unionista y afirma repetidamente que el independentismo es un gran error.
    No me extraña absolutamente nada que Fraga revindique a Castelao como modelo del galleguismo del PP.

    7) ¿Cual es la única diferencia entre el modelo de estado defendido por el PP de Galicia y el modelo de estado esbozado por Castelao? La diferencia fundamental es EL DERECHO DE AUTODETERMINACIÓN. Diferencia que obviamente va a existir siempre, y diferencia fundamental entre un nacionalista y un no nacionalista

    6) Las posiciones radicales (tanto separatistas como de extrema derecha) son (afortunadamente) totalmente residuales en Galicia

    En conclusión no dudo que hayas leido Sempre en Galiza. Lo que está claro es que no has entendido nada de lo que allí se dice.

    P.d.
    ¿También es posible que Fraga y yo seamos los que estemos equivocados?

    Con el máximo respeto

    Un cordial saludo

  42. Vaya, ¿qué me está dando a entender ahora, que Fraga y usted son infalibles?

    Por cierto, ¿se basa usted en alguna encuesta para afirmar lo que ha dicho sobre Castelao? Castelao se declaraba nacionalista (seguro que la torrija mental de Fraga le hizo olvidar eso) y, mire usted por donde, el nacionalismo es la fuerza menos votada en Galicia.

    En cuanto a descalificaciones, lea su anterior mensaje, mire el tono y dígame si eso no es una actitud descalificadora.

  43. sisifo

    1) Me baso en los resultados electorales de las elecciones en Galicia de los últimos 30 años y las declaraciones de los principales dirigentes políticos acerca de la figura de Castelao

    Después de citar a Fraga cito a Touriño

    Touriño invoca a Castelao para exigir más autogobierno y más solidaridad

    «Nosotros votaremos el Estatuto de Cataluña, pero antes tenemos la obligación de poner algunos reparos a su parte económica, porque entendemos que puede agravar más todavía la lamentable situación en que se encuentra el país que representamos». El presidente de la Xunta, Emilio Pérez Touriño, hizo suya ayer en el Senado esta frase que, aunque parezca de plena actualidad, fue pronunciada el 12 de mayo de 1932 en el Congreso por el entonces diputado Alfonso Rodríguez Castelao. Setenta años después, Touriño aseguró en el debate sobre el Estado de las autonomías que esa tesis, que resumió en «más autogobierno y más solidaridad», sigue siendo válida.

    3) Castelao es homenajeado todos los años por el partido socialista y el partido popular. Fuerzas mayoritarias en España

    http://wwww.elcorreogallego.es/index.php?idMenu=2&idNoticia=192036
    http://www.elcorreogallego.es/index_2.php?idMenu=80&idEdicion=562&idNoticia=182461

    4) Determinados valores no son patrimonio de un determinado partido político. No existe un partido político cristiano, aunque parte de sus valores morales son recogidos por algunos de los partidos polítcos más representativos

    5) Nunca ha sido mi intención faltar el respeto a nadie. Y sinceramente creo que no lo hecho. De todas forma pido disculpas si alguien se ha podido sentir molesto por mis comentario

    Saludos

  44. Esas declaraciones, en todo caso, demuestran la incoherencia de esos partidos, pero no su adhesión real a las tesis nacionalistas de Castelao. Pretender que el PP defiende las mismas ideas que Castelao es un gesto de ingenuidad o de desconocimiento.

  45. sisifo

    Yo ho he dicho que el PP defienda las mismas ideas que Castelao.Solo que los partidos gallegos han adaptado parte de su ideario a la situación actual de la sociedad gallega. Desde el nacionalismo al centro reformista. Cada uno desde su particular y legítima visión de la situación social y política. Tomando la parte que le conviene y SOSLAYANDO la parte que no le gusta. (especialmente el nacionalismo gallego)

    Es legítimo que cualquier partido político se inspire en uno grupo heterógeno de pensadores.

    Yo he leido a Keynes y a Adam Smith, Popper, Hume, Locke, Savater, Machado, Stiglitz, Castelao, Keynes, Gallbratih…

    De todos he aprendido y pienso seguir aprendiendo.

    como dijo Chakrabarty:

    El dogmatismo es bueno para la acción, pero es muy malo para el debate.

Opina sobre esta entrada:

Debes iniciar sesión para comentar. Pulsa aquí para iniciar sesión. Si aún no te has registrado, pulsa aquí para registrarte.