Maltratadores do galego

Fai tempo unha amiga miña, máis ben de esquerdas, díxome que era unha mágoa que en España tivese tan mala fama o patriotismo. Coincidín con ela, pero engadín que iso pasa, en boa medida, por 40 anos dunha dictadura que abusou do patriotismo con fines antidemocráticos. Ó cabo de 30 anos, a lingua galega corre hoxe a mesma sorte que a idea de España durante a dictadura: hai quen di defendela pero en realidade a maltrata, por usala como unha simple ferramenta de dominación política e como un pretexto para negarlles a súa liberdade e os seus dereitos ós demáis.

Igual que o franquismo tachaba ó disidente de "antiespañol", o nacionalismo galego asigna etiquetas de "antigalego" a quen non cuestiona a lingua galega, senon a política lingüística da Xunta. Aquí ó disidente se lle acusa de sentir antipatía polo galego e incluso de ser enemigo do pobo galego, un xeito de criminalizar a discrepancia que está calcado do franquismo e que evidencia a falla de argumentos destes novos liberticidas.

Os maltratadores -que non defensores- do galego crean así unha ecuación repulsiva: que a lingua galega é o mesmo que o pisoteo dos dereitos lingüísticos de miles de galegos. Pero por se esa ecuación non fose xa de por si estúpida, os seus resultados están deixando en evidencia ós maltratadores: esa idenficación que fan entre esta lingua e a súa imposición está a conseguir que moitos aborrezan o galego e que o seu número de falantes se estanque ou incluso decreza sobre todo entre os máis xoves.

Eu amo o galego e non trago que uns liberticidas manipulen esta bela lingua -que tamén é miña- para dividir ós galegos entre "bos patriotas" e pérfidos "antigalegos" contra os que todo vale, mesmo a violencia. Catro décadas de dictadura xa lles bastaron ós nosos pais como para que agora tanto eles coma nós teñamos que aguantar a uns iluminados que maltratan a nosa lingua para quitarnos a nosa liberdade.

Por estas razóns, o domingo manifestareime con Galicia Bilingüe en Santiago. ¡Vémonos alí, amigos!

Artículos relacionados:

- Escoitófono, por Al Derecho
- Manifestación de Galicia Bilingüe. Redecoraciones e infamias, por Cristina Losada
- Hablar en castellano es violencia de género, por Elentir
- La Universidad de Vigo financia un panfleto que amenaza a los que no hablan gallego, en HO Galicia
- Ejemplos de normalización lingüística en Galicia, en Bitácora desde España

Comentarios:

  1. Para los que no entiendan el gallego, dejo aquí la traducción de este artículo el castellano:

    Maltratadores del gallego

    Hace tiempo una amiga mía, más bien de izquierdas, me dijo que era una pena que en España tuviese tan mala fama el patriotismo. Coincidí con ella, pero añadí que eso pasa, en buena medida, por 40 años de una dictadura que abusó del patriotismo con fines antidemocráticos. Al cabo de 30 años, la lengua gallega corre hoy la misma suerte que la idea de España durante la dictadura: hay quienes dicen defenderla pero en realidad la maltratan, al usarla como una simple herramienta de dominación política y como un pretexto para negarles su libertad y sus derechos a los demás.

    Igual que el franquismo tachaba al disidente de «antiespañol», el nacionalismo gallego asigna etiquetas de «antigallego» a quienes no cuestionamos la lengua gallega, sino la política lingüística de la Xunta. Aquí al disidente se le acusa de sentir antipatía por el gallego e incluso de ser enemigo del pueblo gallego, una forma de criminalizar la discrepancia que está calcada del franquismo y que evidencia la falta de argumentos de estos nuevos liberticidas.

    Los maltratadores -que no defensores- del gallego crean así una ecuación repulsiva: que la lengua gallega es lo mismo que el pisoteo de los derechos lingüísticos de miles de gallegos. Pero por si esa ecuación no fuese ya de por sí estúpida, sus resultados están dejando en evidencia a los maltratadores: esa idenficación que hacen entre esta lengua y su imposición está consiguiendo que muchos aborrezcan el gallego y que su número de hablantes se estanque o incluso decrezca sobre todo entre los más jóvenes.

    Yo amo el gallego y no trago que unos liberticidas manipulen esta bella lengua -que también es mía- para dividir a los gallegos entre «buenos patriotas» y pérfidos «antigallegos» contra los que todo vale, incluso la violencia. Cuatro décadas de dictadura ya les bastaron a nuestros padres como para que ahora tanto ellos como nosotros tengamos que aguantar a unos iluminados que maltratan nuestra lengua para quitarnos nuestra libertad.

    Por estas razones, el domingo me manifestaré con Galicia Bilingüe en Santiago. ¡Nos vemos allí, amigos!

  2. Rafa

    Haré todo lo posible por estar yo también.

  3. Carlos

    Nunca lles perdonarei a eses lobos con pel de ovella que lle teña que falar en castelán (ou español) o meu fillo para asegurarme de que o aprende.

  4. Puede que nos veamos, Elentir, estaré allí para defender la libertad de mis hijos más que la mía, su libertad para expresarse en el idioma que quieran, su libertad para estudiar en el idioma que quieran, su libertad para cambiar de idioma cada día si les place.

    Pero sobre todo su libertad para vivir en una sociedad real y libremente bilingüe donde no se pisoteen los derechos de nadie.

  5. Interruptor, ahora te envío un email con mi móvil para que -si te viene bien- me des un toque al final de la manifestación (durante la marcha voy a estar muy ocupado), que llevo tiempo queriendo conocerte en persona. 😉

  6. Deo volente, estaréi o domingo en Santiago.
    Encántanme, o texto e a viñeta.

  7. MR (Monárquico y republicano)

    Totalmente de acordo co artigo e mailos comentarios, punto por punto. Sinto non poder estar aí o vindeiro domingo, pero estarei en esprito.
    Saúdavos un madrileño amigo de Galicia e da lingua galega, que ten a esperanza de chegar a falala e escribila ben algún día.

  8. Polo momento teño que dicirche, MR, que para ser madrileño escribes en galego moito mellor que a maioría dos nacionalistas galegos que teñen pasado por este blog. Noraboa. 🙂

  9. Peço disculpas por falar em português mais não escrevo galego.

    Acho que o Elentir tém razão. Se for possível, eu estaría também no próximo domingo em Santiado de Compostela, a minha segunda terra. Mais não posso.

    Elentir, muito obrigado por continuar com esta tarefa para concientizar às pessoas para que tinham um respeito entre elas, e, não utilizem a fala galega como elemento de luta entre elas.

    Cumprimentos,

  10. Carmen

    E sen embargo a min cóstame moito MR, a maioría das veces unha palabra no me veñe na memoria.
    É dicir tamén que estou farta de aguantar as tropelías dos dictadorzuelos naZiocatalanistas. Pois si, é mais importante outras cousas que falar obrigado, sen respetar a libertade. Éu agora non podo facelo que sinón ….. Veña, animádevos!!

  11. Es de personas traumáticas o incultas querer hacer con otras lo que tu hayas padecido; porque viviésemos hace cuarenta años en una dictadura, no nos debemos comportar como tiranos con las personas que no son de nuestra región o del mismo ideario político, o lingüístico que el nuestro; por que seguro que esos españoles que están en tu tierra están ejerciendo sus deberes de ciudadanos honrados y son tolerables y respetuosos con tus ideales. Me parece mal que la Junta Gallega de pie a estos insensatos nacionalistas que lo que hacen ser terroristas y que la demás gente de España no quieran saber nada de ellos; si se creen tan suficientes. España es un conjunto de realidades plurales que tienen mucho en común en la que tiene cabida todas las culturas.

  12. Manoel

    Por unha galiza bilingue na que podamos convivir en paz, teremos que coñecernos e dominar as duas linguas sinon faremos guetos de falantes.
    Os galegos decidiremos que lingua falamos pero teremos que coñecer as duas e seremos máis grandes o poder comunicarnos con 700 millons no mundo.
    Eu cando falo con telefonica o fago en galego, porquè? en galego son atendido por un paisano e en castelan por un marroquí ou arxentino.
    Non é devalde falar o galego cando se fai deixas os cartos no pais.(libros, xornais,tv… os profesionais son galegos ou viven eiquí)
    Vivamos como galegos ( encantame)
    Un saudo

Opina sobre esta entrada:

Debes iniciar sesión para comentar. Pulsa aquí para iniciar sesión. Se ainda non te rexistraches, pulsa aquí para rexistrarte.